Μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης

Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης. Τα οφέλη του ελαιολάδου για την υγεία του ανθρώπου περιλαμβάνουν την μείωση του επίπεδου της χοληστερόλης στο αίμα μας. 

“Καλή” και “κακή” χοληστερόλη

Η λιποπρωτεΐνη LDL είναι μιας μορφής πρωτεΐνη που βρίσκεται στο αίμα και είναι γνωστή ως κακή χοληστερόλη. Η LDL σχετίζεται με αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο.

Από την άλλη μεριά έχουμε την υψηλής πυκνότητας λιποπρωτεΐνη HDL η οποία είναι γνωστή ως καλή χοληστερόλη. Η HDL σχετίζεται με μειωμένο καρδιαγγειακό κίνδυνο, η δε λειτουργική προστατευτική της ικανότητα σχετίζεται από τη πλευρά της με το επίπεδό της. Όσο υψηλότερο είναι, τόσο μεγαλύτερη είναι η προστασία που παρέχει.

Η έρευνα δείχνει ότι η λειτουργική και προστατευτική ικανότητα της καλής χοληστερόλης βελτιώνεται με τη μεσογειακή διατροφή και τη κατανάλωση extra παρθένου ελαιόλαδου.

Η έρευνα

Η σχετική δημοσίευση έγινε στο Αμερικανικό καρδιολογικό περιοδικό Circulation. Η μελέτη διεξάχθηκε από το Ινστιτούτο Ιατρικών Ερευνών του Νοσοκομείου ντελ Μαρ της Βαρκελώνης. Οι ερευνητές μελέτησαν 300 ανθρώπους με υψηλό καρδιαγγειακό κίνδυνο και με μέση ηλικία 66 ετών.

Το δείγμα χωρίστηκε σε τρεις ομάδες, από τις οποίες:

  • η πρώτη ομάδα έκανε παραδοσιακή διατροφή με extra παρθένο ελαιόλαδο
  • η δεύτερη έκανε μεσογειακή διατροφή με ξηρούς καρπούς αντί για ελαιόλαδο, ενώ
  • η τρίτη ομάδα απλώς έτρωγε υγιεινά, αλλά όχι μεσογειακά.

Τα αποτελέσματα

Μετά από ένα χρόνο από τις αναλύσεις αίματος διεξάχθηκαν τα παρακάτω ευρήματα:

  • Μόνο η τρίτη ομάδα μείωσε τόσο την ολική όσο και τη “κακή” χοληστερίνης. Παρ΄ όλα αυτά, στην ομάδα αυτή εμφανίστηκε αρνητική επίδραση στις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες της “καλής” χοληστερίνης!
  • Καμία από τις τρεις ομάδες δεν εμφάνισε σημαντική αύξηση “καλής” χοληστερίνης.
  • Η πρώτη ομάδα είχε πλέον σημαντικά αποτελεσματικότερη λειτουργία της καλής χοληστερίνης.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι

Η μεσογειακή διατροφή με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο διευκολύνει τη καλή χοληστερίνη να απομακρύνει τη παραπανίσια χοληστερίνη από τις πλάκες των αρτηρίων. Επιπλέον, αυξάνεται η αντιοξειδωτική προστασία της “καλής” χοληστερίνης και βελτιώνει την ικανότητά της να αντισταθμίζει την οξειδωτική δράση της “κακής”.

Μια ακόμη έρευνα

Οι διαθέσιμες πηγές αναφέρουν για “έρευνα που διεξάχθηκε από Ισπανούς γιατρούς στη Βαρκελώνη”.

Αυτή τη φορά διεξάχθηκε σε 16 υγιείς εθελοντές ηλικίας από 25 έως 65 ετών, στους οποίους δόθηκε ειδική διατροφή με υψηλό περιεχόμενο σε αγνό παρθένο ελαιόλαδο. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως

η καθημερινή κατανάλωση 15 κυβικών εκατοστών (δύο κουταλιές της σούπας) έξτρα παρθένου ελαιόλαδου αυξάνει την αντίσταση της LDL (καλή χοληστερόλη) στην οξείδωση.

Ο λόγος είναι ότι η λιποπρωτεΐνη αυτή γίνεται πλουσιότερη σε ολεϊκό οξύ και άλλες αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχονται μέσα στο λάδι της ελιάς όπως η βιταμίνη Ε και οι φαινόλες. Σε αντίθεση όμως με το κοινό λάδι κι επειδή το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο τυγχάνει λιγότερης επεξεργασίας, οι αντιοξειδωτικές του ουσίες δεν καταστρέφονται.

Συνοπτικά, οι έρευνες καταδεικνύουν το συμπέρασμα πως η καθημερινή κατανάλωση εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου διευκολύνει τη δράση της καλής χοληστερόλης και μειώνει τη κακή χοληστερόλη.

Πηγές: iatropedia, medlook.

Επιστροφή στα Οφέλη στην Υγεία